פסטיבל האור – טרם נקבע מועד לשנת 2021

העיר העתיקה

מבקרים יקרים, טרם נקבע מועד לשנת 2021. 

 

פסטיבל האור, האירוע הבינלאומי הגדול והמרתק בתחום אמנות האור, מתקיים ברחבי העיר העתיקה בירושלים מדי שנה בחודש יוני. הפסטיבל מעניק מימד אמנותי ודרמטי באמצעות האור, על ידי הארת נכסים ארכיטקטוניים בפסלי אור בעיר העתיקה, ומציע חגיגה תיירותית ומשפחתית רבת קסם, המיועדת לכל הגילאים ופתוחה לאמנים ויוצרים בתחומים רבים.

הפסטיבל הינו חגיגה אמנותית-חושית רבת רושם וקסומה, אשר משאירה את הצופים נרגשים ממשחקי האור והצבעים על המרחב הציבורי. האירוע, אשר מצטרף לרשימה יוקרתית של פסטיבלי אור המתקיימים ברחבי העולם, סוחף את טובי אומני האור מרחבי העולם לקחת בו חלק, והוא כולל מיצגי אור אומנותיים תלת מימדים מרהיבים, פסלים ומייצבים אמנותיים, ויטראז’ים, כוכבי אור ענקיים, הקרנות וידאו על המבנים והחומות בעיר העתיקה, בשילוב מופעי חוצות ובימה, ואור וצליל בסמטאות הציוריות ובאתרים הייחודיים ובמסלולים המרכזיים ברחבי העיר העתיקה.

מדי שנה מארח הפסטיבל אמנים בינלאומיים בעלי שם, מהיוצרים המרתקים ביותר בעולם, אשר מציגים את מיטב היצירה האמנותית בתחום האור בעולם, לצד אמנים ישראלים מובילים אשר יצרו מיצגים ומייצבים מיוחדים לאירוע.

בפסטיבל מוזמנים המבקרים לפסוע בכמה מסלולים מרכזיים המתפרשים על ארבעת רבעיה של העיר העתיקה, כאשר כל אחד מהם מסומן בתאורה בצבע שונה (לבן, אדום, כחול וירוק), ומוביל את המבקרים מאתר לאתר ומיצירה ליצירה. את החוויה מעצימות חוויות נוספות כגון יריד ייחודי של מעצבי גופי תאורה, מופעי חוצות ססגוניים ברחבי העיר העתיקה שנבנו במיוחד לקראת הפסטיבל, מבחר אתרי התיירות בעיר העתיקה ועוד.

הפסטיבל הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עם המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים, משרד התיירות ובניהול והפקת חברת אריאל.