פסטיבל חוצות היוצר 2024 יוצא לדרך!

בריכת הסולטן

הפסטיבל הבינלאומי הגדול והוותיק בישראל לאומנות ומוסיקה יוצא לדרך זו השנה ה – 48 ביוזמת עיריית ירושלים וחברת אריאל ובסימן "מוכרחים להמשיך לנגן"!

11 ימים של חוויה ירושלמית קסומה ועוצרת נשימה, שכולה אומנות ישראלית, מסלול חוויתי המורכב טכנולוגיות מתקדמות שיוצרות אשליות תלת מימדיות, מוזיקה מגוונת וקולינריה משובחת!

14-26.8

בריכת הסולטן, למרגלות העיר העתיקה ומגדל דוד, תחת כיפת השמים

אביב גפן              מרסדס בנד             רמי וריטה 

  החברים של נטאשה      שרית חדד       טיפקס         אושרי כהן אודיה         שרק       פוליקר ותיסלם         שלומי שבת  

הפרויקט של רביבו      דני סנדרסון       התקווה 6         איתי לוי         נסרין      ישי ריבו             

פסטיבל חוצות היוצר, הפסטיבל הבינלאומי הגדול והוותיק בישראל לאומנות ומוזיקה, ממשיך במסורת גם בימים מאתגרים, זו השנה ה-48, מתוך רצון לשמור על הרוח והתרבות הישראלית.

השנה יארח הפסטיבל מעל  100 אומנים ויוצרים מפסגת המוזיקה הישראלית והאומנות.

כמדי שנה, יציג הפסטיבל יריד עם למעלה מ-80 דוכנים, הכוללים את מיטב עבודות האומנות בתחומי היצירה השונים שנעשו ע"י מגוון אמנים ישראלים מדרום ועד צפון: ציור, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות, עבודות עץ ועוד.

במיוחד לפסטיבל חוצות היוצר! בארץ המסתורית של ארבוריה, חי ילד בשם ג'ונו, שמצא עיפרון קסום, וכשהתחיל לצייר הציורים התעוררו לחיים… השנה בחוצות היוצר דוכני האומנות ישולבו בתוך מסלול חווייתי הכולל מיצגים שבאמצעות טכנולוגיות מתקדמות (מסכי LED, כלי AI, הקרנות דיגיטליות, אשליות תלת-ממד וכלי בינה מלאכותית) יהפכו את החלל הפתוח של בריכת הסולטן בירושלים לפארק חוויות אימרסיבי, חדשני ולא שגרתי, המטשטש את הגבולות בין מציאות לדמיון. אמני תוכן, עיצוב וטכנולוגיה חוברים יחד כדי לספר סיפור של דמיון, יצירה ותקווה ומלווים את הקהל במסע על גבי הדמיון מהקווי אל התלת-ממד ומשחור ולבן ועד צבעוניות עשירה. בקצה המסע יתגלה עולם מואר, פנטסטי ומזמין.

עוד בפסטיבל! מתחם קולינרי עם כל דוכני הסטריט פוד של השפים והמסעדות המובילות, המטבחים והטעמים המגוונים המתאימים לכולם. כל הדוכנים כשרים.

*ניתן לרכוש כרטיס כניסה ליריד ולתערוכה בלבד או כרטיס כניסה משולב ליריד, לתערוכה ולמופע המרכזי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "גם השנה החלטנו לשמור על המסורת ולקיים את הפסטיבל הירושלמי הלאומי, , המוכר והאהוב ביותר בבירתנו , ברוח התקופה – פסטיבל חוצות היוצר. עצם קיומו מהווה את התשובה הניצחת לכל אויבינו ומשקף את עמידתנו האיתנה כעם ואת ניצחון הרוח הישראלית והירושלמית. מדובר בפסטיבל תרבות וקולונריה מהגדולים, המובילים והמשובחים במדינה ובאירוע דגל ירושלמי, שמתקיים כבר קרוב לכיובל שנים, ואל לנו לוותר עליו, ברוח התקופה. לא נשכח ונמשיך להתפלל לשחרור חטופינו במהרה, החלמה מהירה לפצועינו וחיזוק המשפחות, חיבוק ענק למשפחות השכול ותפילה לשלומם של כל חיילינו. ירושלים של כולנו היא בירת התרבות של ישראל, וככזו היא תמשיך ליצור, לפרוח, להקסים, לקרב בין לבבות ולהפיח תקווה בנשמת האומה כולה, בערבות הדדית וברוח הירושלמית."  

אורי מנחם, מנכ"ל חברת אריאל: "בצל המלחמה והימים הקשים שעוברים על עם ישראל, פסטיבל חוצות היוצר המסורתי הגדול והמגוון בארץ יתקיים גם השנה בבריכת הסולטן. השילוב המנצח של אמנות, קולינריה ומוסיקה, כחלק ממגוון רחב של אירועי קיץ בירושלים מהווים מקום מפגש מרכזי לתושבי העיר ואורחיה בתפילה לסיומה של המלחמה, חזרתם של החטופים הביתה והחלמתם המלאה של כל הפצועים. מי ייתן שבשנה הבאה תהיה חגיגת חוצות היוצר שמחה ומלאה. "

 

לרכישת כרטיסים : לחץ כאן

הטבה למחזיקי כרטיס ירושלמי!